Almissa art festival
Omiš, 9. – 14. 8. 2018.
Omiš karakteriziraju tri prirodna elementa: planina, rijeka i more. Samo po sebi, to i nije toliko neobično, no intenzitet kojim dotični elementi dominiraju Omišem svakako ga čine jedinstvenim - između uistinu prijetećih okomitih stijena i morske obale ima jedva dvjesto metara. Te dvije paralele pod pravim kutem siječe Cetina, doslovno usred grada izlazeći iz stijena, i to začuđujuće značajnog volumena, te smjesta usred grada i utiče u more.
Nije bilo lako. Dapače, usuđujem se zaključiti da je bilo poprilično tvrdo. Moguće da takve okolnosti pomalo utječu na mentalitet, da bi se preživjelo trebalo je biti tvrd kao kamen i postojan kao Cetina. No, čvrsti i nepromjenjivi stavovi, u jednom trenutku nužni, u sljedećem postaju oznaka tradicionalnog svjetonazorskog modela kojeg ovo vrijeme detektira kao kočnicu promjene i prihvaćanja novog ili drugačijeg. U tom bi se smislu moglo zaključiti kako je festival suvremene, a nerijetko i provokativne umjetnosti, koji se već devet godina održava u Omišu, s obzirom na kontekst gotovo ogledni primjer.
više..Marijan Blažina
Dobra voda
Zgrada MO Silba, 8. – 27. 8. 2018.
Svojedobno je Boris Cvjetanović u Galeriji Nova predstavio seriju fotografija pod imenom “Što je prethodilo Crvenom Peristilu”. Na njima su uglavnom Slaven Sumić i Pavle Dulčić (koji su ih uostalom sami i snimili) početkom šezdesetih u njihovim nomadskim lutanjima Zapadnom Evropom.
Za razliku od njih, serija Blažininih fotografija predstavlja tek jednu uvalu na Silbi – ‘plaža je karipskog tipa, s prekrasnim bijelim pijeskom u moru tirkizne boje, na obali lete komarci i trče gole djevojke, kamp je bio naturistički’ (Goran Lisica Fox), gdje su, osim djevojaka, dolazili dugokosi nomadi iz Jugoslavije i Europe. No, s obzirom na ulogu što ju je domaći dio ekipe, nekoliko godina poslije, imao u razvoju umjetničke scene, serija bi se mogla nazvati “Što je prethodilo Azri, Laibachu, NSK-u, riječkoj novovalnoj sceni, ljubljanskom alternativnom teatru i tako dalje”.
više..